💪 MARKETING CHALLENGE!
Identify 🎯 and create added value
Doing relationship marketing means being accessible, available and developing a personalized relationship with your customers. For your relationship marketing to work, customer relations must be at the center of your efforts, you must aim to create a long-term relationship with your prospects and your customers. Take the next week to identify 🎯 what is perceived as added value to the usual experience! Next, work on your strategy to put forward the value(s).
Optimizing relationship marketing will allow you to…:
- attract and then retain an ever-growing clientele
- increase the retention of the best customers by 5%, and in return lead to an increase of 25% to 55% of your turnover
- convert the occasional customer to a regular customer
- transform your clients into ambassadors
The important thing is to build trust and share common values, in short: to build a healthy human-to-human relationship.
💪 DÉFI MARKETING
Identifie 🎯 et crée une valeur ajoutée
Faire du marketing relationnel c’est d’être accessible, disponible et développer une relation personnalisée avec tes clients. Pour que ton marketing relationnel fonctionne, la relation client doit être au centre de tes efforts, tu dois viser à créer une relation à long terme avec tes prospects et tes clients. Prend la prochaine semaine pour identifier 🎯 ce qui est perçu comme une valeur ajoutée à l’expérience habituelle ! Par la suite, travaille ta stratégie pour mettre de l’avant la ou les valeurs.
Optimiser le marketing relationnel va te permettre… :
- d’attirer puis fidéliser une clientèle toujours plus nombreuse
- d’augmenter de 5 % la rétention des meilleurs clients et peut entraîner une hausse de 25 % à 55 % de ton chiffre d’affaires
- de convertir le client occasionnel à un client régulier
- de transformer tes clients en ambassadeurs
L’important est d’instaurer la confiance et partager des valeurs communes, en résumé : nouer une saine relation d’humain à humain.